خانه / آموزش های برنامه نویسی / آموزش زبان پایتون / آموزش هک با پایتون – قسمت سوم – متغیر
آموزش هک با پایتون قسمت دوم
آموزش هک با پایتون قسمت دوم

آموزش هک با پایتون – قسمت سوم – متغیر

آموزش هک با پایتون – قسمت سوم

آمورش هک با پایتون
آمورش هک با پایتون

 

 

آموزش هک با پایتون – قسمت سوم

 

 اگر قسمت های قبل رو ندید کلیک کنید.

 اگر قسمت های قبل رو ندید کلیک کنید.

با سلام دیگه خدمت همه کابران عزیز

با آموزش هک با پایتون – قسمت سوم در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

تو قسمت قبل توضیخای در مورد متغیر ها دادیم گفتیم متغیر ها برای ذخیره داده های ما هستن و دارای یه اسم که به دل خواه میزاریم هست

 

نکته : یک متغیر ها در پایتون باید اسمش حتما حتما با حروف شروع بشه در صورتی با اعداد شروع بشه یا دارایه علامت های مثل !@#$%^&&*….. باشد به ارور یا خطا بر میخوریم که بعدا با انواع خطا ها اشنا میشم

 

نکته : زبان پایتون به حروف کوچیک و بزرگ حساس است.

 

چند نمونه از متغیر درست در پایتون

 

چند نمونه از متغیر های نادرست در پایتون

 

اگر مفسر خودتون رو باز کنید و متغییر هارو به شکل زیر وارد کنید با ارورو مواجه میشید.

 

هک با پایتون - ارور در متغییر نادرست
هک با پایتون ارور در متغییر نادرست

اگه دقت کرده باشید برای متغییر ها یه اسم گذاشیم یه مساوی و یه عددی رو توش ذخیره کردیم
خوب یه متغییر بغییر از اعداد صحیح داده های دیگه ای هم دایم

 

انوع داده ها در پایتون :

اعداد صحیح
اعداد اعشاری
رشته ها
لیست ها
چندتایی
set
دیکشنری

خوب تو این قسمت با سه تایی اول قشنگ آشنا میشویم

اعداد صحیح در پایتون :

 

قبلا با اعداد صحیح اشنا شدیم و مطمعن خوب میدونید چی هست

به اعداد ۰ تا بینهایت اعداد صحیح میگویند

چند نمونه متغیر اعداد صحیح درپایتون

 

اعدادا عشاری در پایتون

اعداد اعشاری هم نیاز به توضیح ندارد نمونه یک عدد اعشاری ۱٫۵ یا ۲۵٫۴

چند نمونه متغیر اعشاری

 

رشته ها در پایتون

رشته ها  شامل اعداد حروف و کارکتر و .. میشوند

چند یک متغیر رشته

دقت کنید که رشته ها در داخل دوتا کوتیشن ‘ ‘ یا دوتا دابل ” ” نوشته میشه

نکته : ممکنه یک رشته فقط از اعداد باشه پس باید مفسر با در قرار دادن داخل کوتیشن و دابل کوتیشن میفهمد که مغتیر ما یک درشته هست

 

تا اینجا با متغیر ها ,اعداد صحیح , اعداد اعشاری و رشته ها آشنا شدیم

 

خوب میخوایم با تابع پرینتprint آشنا بشیم
کار تابع پرینت چاپ کردن یا نمایش دادن اطلاعاتی هست که بهش میدم

مفسر خودتون اجرا کنید و مثال های زیر رو بنویسید

 

 

در تابع پرینت هم میشه هر داده ای مثلا اعداد صحیح, رشته ها, اعداد اعشاری و…. نوشت

میتونید یک یا هر چندتا داده مختلف رو در یک تابع پرینت نوشت مثال

 

خروجی ما

 

هک با پایتون - تابع پرینت print
هک با پایتونتابع پرینت print

نکته : تابع پرینت میتونه چندتا متغیر بگیره ونشون بده

نکته : تابع پرینت در پایتون ۲ و سه متفاوت هست ما در آموزش از پایتون ورژن  ۲ استفاده میکنم

 

تو قسمت دیگه مفصل راجب پایتون ۲ و ۳ توضیح میدم

 

تفاوت تابع پرینت در پایتون ۲ و ۳

 

 

در پایتون ۳ حتما باید داده ما در داخل دوتا پرانتز قرار بگیرد.

 

خوب پس تابع پرینت میتونه یک یا چندتا داده رو باهم نشون بده میتونه متغیر بگیره و… کلی چیزایی دیگه در ادامه میگیم

 

چند مثال از تابع پرینت

 

 

خوب پس فهمیدم تابع پرتن میتونه هر چندتا ورودی داشته باشه

فرقی نمیکنه چی باشه اعداد باشه یا رشته یا متغیر همه رو هم میتونه باهم نشون بده کافیه بیشون یه ویرگول , بزارید

خوب تمرین این قسمت آموزش هک با پایتون

 

دوتا متغیر بنویسید یکی رشته و یکی اعداد صحیح و در اخر دوتا متغیر رو در یک تابع پرینت بنویسید و چاپ کنید

 

تمرین بسیار ساده ای هست مشکلی داشتید سوالات خودتون از قسمت نظرات یا دیدگاه بپرسید

 

 

 

کانال تلگرام آنده لرن
برای عضویت در کانال تلگرام آنده لرن کلیک کنید
Summary
آموزش هک با پایتون - قسمت سوم
Article Name
آموزش هک با پایتون - قسمت سوم
Description
آموزش هک با پایتون - قسمت سوم ا سلام دیگه خدمت همه کابران عزیز با آموزش هک با پایتون - قسمت سوم در خدمت شما دوستان عزیز هستیم. تو قسمت قبل توضیخای در مورد متغیر ها دادیم گفتیم متغیر ها برای ذخیره داده های ما هستن و دارای یه اسم که به دل خواه میزاریم هست
Author
Publisher Name
آموزش هک با پایتون - قسمت سوم

درباره ی ساسان

مطلب پیشنهادی

آموزش زبان YO

آموزش زبان YO قسمت اول

آموزش زبان YO قسمت اول   با سلام خدمت تمام کاربران عزیز بازم در خدمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =